تبلیغات
دانستنیها - ورزشهایی برای رفع درد گردن
دانستنیها
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : سعید ناصری
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما این وبلاگ در چه سطحی قرار دارد؟






گردن‌درد، مشکل نسبتا شایعی است که برای بعضی‌ها همه‌روزه اتفاق می‌افتد. اما خوشبختانه بسیاری از علایم درد گردن را می‌توان با حرکات کششی، تمرینات مقاوم‌سازی و حفظ حالات صحیح استقرار گردن، کاهش داد یا کاملاً از بین برد و حتی بالاتر از همه اینها، گاهی می‌توان به همین ترتیب از بروز گردن‌درد جلوگیری کرد...

تحت هیچ شرایطی در صورتی که گردن درد شما همراه با احساس بی‌حسی در قفسه‌سینه، شانه و کتف، بازو و دست بود، حرکات و تمرینات زیر را انجام ندهید زیرا این تمرینات بیشتر در شرایطی توصیه می‌شوند که درد در اثر وضعیت‌های نامناسب،فشارها و ضربه‌های کوچک و سبک به وجود آمده باشند، در غیر این صورت اگر در اثر صدمات شدید و یا در حالی که درد بی‌دلیل و خود به خودی به وجود آمده است، حتماً به پزشک مراجعه نمایید. حفظ سلامت و صرف وقت برای آن بهتر از تأسف خوردن برای عواقب کارهای نسنجیده است. ضمن اینکه در هر حال باید درمان‌های اولیه گردن‌درد را هم پشت سر بگذارید:.

1- گرمادرمانی:

یک دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید که آب مستقیما به گردن شما برسد. همچنین می‌توانید از جکوزی، پدهای گرم و بطری آب گرم استفاده کنید. فشار آب را تا اندازه‌ای که پوست کمی ‌قرمز و اندکی گرم شده باشد می‌توانید نگه دارید.

2- استراحت:

از انجام حرکات و کارهایی که درد شما را شدیدتر می‌کنند خودداری کنید و به گردن‌تان استراحت دهید.

انجام تمرینات ورزشی

این تمرین‌ها در شرایطی توصیه می‌شوند که درد گردن در اثر استقرار نامناسب گردن و وارد آمدن فشارها و ضربه‌های مختصر به گردن ایجاد شده باشد.  

تمرین اول: در حالی که عضلات کتف‌تان شل و ریلکس می‌باشد، سرتان را به یک طرف بچرخانید تا احساس کشش در گردن کنید، به طوری که نگاهتان به روی کتف و شانه باشد. 6 ثانیه مکث کنید و این حرکت را برای هر طرف 3 بار انجام دهید. (تصویر بالا)

تمرین دوم : سر خود را به جلو خم کنید، به ‌طوری که چانه‌تان به قفسه‌سینه برسد. برای ایجاد کشش بیشتر می‌توانید با کمک انگشت به آرامی ‌از پشت سر فشار اندکی وارد کنید تا بیشتر به سمت قفسه‌سینه خم شود. زمانی که احساس کشش کردید به مدت 6 ثانیه مکث کنید و سپس به حالت اولیه برگردید. این حرکت را می‌توانید 3 بار تکرار کنید.

 تمرین سوم: کف دست را روی پیشانی‌تان قرار دهید (مانند حالت قبل) اما این بار رو به جلو فشار وارد کنید و در اینجا نیز سعی کنید سر و دست حرکت نکند. 10 ثانیه مکث کنید و 3 بار تکرار کنید.

تمرین چهارم: دست خود را دوباره بر کنار سرتان بگذارید اما این‌بار سر خود را به سمت شانه بچرخانید، به طوری که می‌خواهید بالای کتف و شانه را ببینید اما حرکتی نداشته باشید. 10 ثانیه مکث کنید و برای هر طرف 3 بار تکرار کنید.

تمرین پنجم: گردن خود را به آرامی‌ به بغل خم کنید و با دست نیز فشار إA





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سعید ناصری
دوشنبه 8 آذر 1389
پنجشنبه 11 آذر 1389 10:45 ب.ظ
مشاهیرو شخصیت های بزرگ ...درسته؟
هر دو وبتون عالی و مطالبش فوق العاده هست ...راستی این ضربدر ها چیه میادپایین ؟؟
پنجشنبه 11 آذر 1389 10:43 ب.ظ
سلام
واااااااااااااااااای شما 2 تا وبلاگ دارین ؟؟
فکر کنم همین 2 ساعت پیش اونجا بودم ....الان که اسمتونو دیدم، متوجه شدم
پنجشنبه 11 آذر 1389 10:17 ب.ظ
قالب وبت قشنگ تر شده البتّه من به رنگ های تیره خیلی خیلی علاقه دارم داداش
چهارشنبه 10 آذر 1389 10:49 ق.ظ
سلاااااااااااام...
پیرهن جدید وبتون مبارک......
خوبه هم مطلب می خونیم هم چا ی می خوریم
مطالب دانستنی ها هم عااااااااااااالی مثل همیشه

سه شنبه 9 آذر 1389 10:54 ب.ظ
راستی قالب جدید مبارک

وبتون خیلی تغییر کرده
سه شنبه 9 آذر 1389 10:53 ب.ظ

درخت را به نام برگ
بهار را به نام گل

ستاره را به نام نور
کوه را به نام سنگ

دل شکفته مرا به نام عشق
عشق را به نام درد

مرا به نام کوچکم صدا بزن!
سه شنبه 9 آذر 1389 10:52 ب.ظ
سلام
استفاده کردم
ممنون
منم موقع کار با سیستمم مشکل گردن درد داشتم ...ممنون ار اطلاعات مفیدتون
سه شنبه 9 آذر 1389 05:10 ب.ظ
سر کلاس ادبیات معلم گفت : فعل رفتن رو صرف کن - رفتم ... رفتی ... رفت ... ساکت می شوم ، میخندم ولی خنده ام تلخ می شود استاد داد می زند : خوب بعد ؟ ادامه بده ! و من می گویم : - رفت ... رفت ... رفت ... رفت و دلم شکست ... غم رو دلم نشست ... رفت و شادیم بمرد ... شور از دلم ببرد ... رفت ... رفت ... رفت ... و من می خندم و می گویم : خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتراست.....................کارم از گریه گذشته به سیه
سه شنبه 9 آذر 1389 05:08 ب.ظ
ekhtiyar dari saeed jan baza mamnun az lotfet
سه شنبه 9 آذر 1389 10:42 ق.ظ
salam saeed jan mamnun ke behem sar zadi che vebe be dard bokhori dari afaliiiinnnn
دوشنبه 8 آذر 1389 09:06 ب.ظ
وای چه خوشگل شده وبت داداشی
مثل همیشه پربارومفید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دانستنیها محفوظ است